Beiratkozás

Látogatottsági adatok
Bejelentkezés

A 7. évfolyam nyelvi tábora Ausztriában

A programot a Bethlen Gábor Alapkezelő Zrt. támogatta.

megvalosultemmi2019

Iskolánk német nemzetiségi tagozatának kiemelt feladata a magas szintű nyelvoktatás megvalósítása és a német nyelvű országok kultúrájának megismerése. Diákjaink felső tagozatban lehetőséget kapnak, hogy anyanyelvi környezetben is fejleszthessék nyelvtudásukat. A BETHLEN GÁBOR ALAPKEZELŐ Zrt. pályázatán elnyert összeg nagymértékben támogatta céljaink elérését.

A BETHLEN GÁBOR ALAPKEZELŐ Zrt. pályázatán elnyert összeg nagymértékben támogatta céljaink elérését. A 7. évfolyam 2021. október 10-15. között 35 tanulóval és 4 kísérő pedagógussal utazott Ausztriába. Szálláshelyünk Flattach település Ausserfragant részében volt, az Ausserfraganter Wirt szállodában. A hotel kiváló körülményeket biztosított az anyanyelvi tanárok által megtartott  tanórákhoz is. A délelőtti tanulás során kiemelt szerepet kapott a kommunikáció, a helyzetgyakorlatok, a szókincs és az eddigi ismeretek elmélyítése.

Diákjaink beszámolói alapján elmondhatjuk, hogy nagyon sok pozitív megerősítést és inspirációt kaptak a további nyelvtanuláshoz. Anyanyelvi környezetben gyakorlatra szert tenni azért jó, mert élőben, természetes körülmények között tapasztalják meg a gyerekek, hogy egy idegen nyelv tudása valóban híd az emberek között a megértésben. A délutáni kirándulások lehetővé tették, hogy megismerhessék a környéket, az Alpok természeti és kulturális kincseit.

Vasárnapi érkezés után felfedeztük Flattach települést

Hétfőn megcsodáltuk a hegyek világát. Bad Kleinkirchheimben a Brunach felvonópályán felmentünk egy 1908 méteres csúcsra, ahol friss hó és csodálatos panoráma fogadott bennünket. Utána a Feld am See-i állatparkba látogattunk. Itt a helyben tartott állatokat megsimogathatták, de érdekes volt a 3 szintes múzeum is. A vizek élővilága mellett „ellátogattunk” Kanadába és Afrikába is.

Kedden Bad Bleibergbe kirándultunk, ahol az egykori cink és ólombányát tekintettük meg. Landkornban mókás volt a majomvilág, ahol szabadon élnek a Japánban őshonos makákó majmok. A német nyelvű vezetés mindkét helyszínen még érdekesebbé tette a látogatást.

ausztria2021

Szerdán Spittalban megnéztük a Néprajzi Múzeum gyűjteményét, ahol egykori gyerekjátékok, régi iskola, iskolai eszközök, különböző  foglalkozások, a hegyimentés eszközei, lakások berendezési tárgyai elevenedtek meg. Láthattunk egy 3D-s filmet is, ami Karintia tartományt mutatta be, kiemelve a Hohe Tauern Nemzeti Park élővilágát. Majd elutaztunk Gmündbe, a Porsche Múzeumba. Itt az autógyártás történetét, régi és a legújabb modelleket csodálhattuk meg. A nap zárásaként a Groppentein vízesést néztük meg, egy erdei sétával összekötve.

Csütörtökön óriási élményben volt részünk a Mölltal gleccseren. 3122 méteren friss hó, mínusz 8 fok várt bennünket. A hegy kissé zord arcát mutatta, de felejthetetlen volt. Utána a Grossglockner lábánál fekvő festői kisvárosba, Heiligenblutba utaztunk. Megnéztük a templomot, Európa egyik legnagyobb fából készült szárnyasoltárát és a mellette lévő temetőt. Este értékeltük a csoportok munkáját. Kedves, humoros jeleneteket adtak elő a tanulók a heti élményeikhez kapcsolódva.

Pénteken  hazafelé a világ híres épületeit, a klagenfurti Minimundusban tekintettük meg. A kiegészítő programok rengeteg új információt adtak a gyerekeknek, mindezt német nyelven. A nyelvi tábor sok pozitív megerősítést adott, formálta a közösséget és nagyszerű élményekkel gazdagította diákjainkat.

Dr. Kovácsné Balázs Tünde programszervező

Az Ausztriában készült fényképek ide kattintva elérhetők

Hozzászólás (bejelentkezés szükséges!)

(Megjelenés előtt el kell fogadni egy adminisztrátornak!)