Beiratkozás
látogatónk!

Látogatottsági adatok
Bejelentkezés

A német nemzetiségi tagozat horvátországi projektje

2014. szeptember 11-16.

Szeptember 11-én izgatottan indultunk el, hogy viszonozzuk horvát barátaink látogatását. Az esős idő cseppet sem rontotta el a hangulatot. Nem éltük át az utazás unalmasnak tűnő óráit sem, mert gyorsan összeismerkedtünk útitársainkkal. A 20 fős Dózsás csoport mellett 12 tanuló jött a Botevből és 15 gimnazista a Lovassyból. Ez a két iskola már részt vett ebben a projektben, így a tanárok is folyamatos eszmecserét folytattak. Fél 2-kor érkeztünk meg és nagyon zökkenőmentesen mindenki megtalálta vendéglátóját. A félszeg bemutatkozások után rögtön oldott percek következtek. A diákok mellett az iskolák igazgatói (Bistra, Brdovec) is üdvözöltek bennünket. Jó érzés volt ez a szeretetteljes fogadtatás. A nap legizgalmasabb része, a vendéglátó családokkal való találkozás volt. Megnyugtató volt látni, hogy mindenki mosolyog, kedves. Pénteken a projektnap következett. Először mindenki bemutatta országát. Rövid áttekintést adtunk és kaptunk országaink fölrajzáról, látnivalóiról, híres emberekről, szokásokról. Utána vegyes csapatokban oldottunk meg feladatokat. Természetesen minden német nyelven zajlott. Ekkor már a kötetlen beszélgetések is kezdtek kialakulni, mindenki egyre bátrabb lett. Délután a Plitvicei tavakhoz kirándultunk. Felejthetetlen élmény volt a látvány, a hajókázás, annak ellenére, hogy közben eleredt az eső. Szombaton egész napos kirándulásra mentünk. Túráztunk egy csodaszép barlangban, ellátogattunk Rijekába és Opatijába. A bátrak lábat lógattak az Adriai tengerbe. Csodálatosan sütött a nap, mintha csak tudta volna, hogy erre vágytunk a sok eső után. Vasárnap változatos családi programokat szerveztek vendéglátóink. A hétfőt Zágrábban töltöttük. Először a Goethe Intézetben jártunk, ahol Európával kapcsolatos feladataink voltak, aztán a Német Nagykövetség sajtó szóvivője mesélt a nagykövetség munkájáról, majd városnézés következett. Volt egy kevés szabadidő is nagy örömünkre. Este a vendéglátó szülők búcsúesttel leptek meg bennünket, amit közös fotózás zárt. Másnap mindenki már bőröndökkel érkezett az iskolába, hisz eljött a hazautazás napja. Délelőtt még ellátogattunk a városházára, ahol a polgármester németül köszöntött bennünket és rövid tájékoztatót tartott. Ebéd után búcsút vettünk vendéglátóinktól, és bizony sok-sok könnycsepp gördült ki a szemekből. Jöttek az utolsó ölelések, majd a még egy utolsó és még egy utolsó. Egyhangú vélemény alapján elmondható, hogy bár rendkívül fárasztó, de hasznos, élményekben gazdag programban volt részünk. Áprilisban találkozunk Veszprémben!

Hozzászólás (bejelentkezés szükséges!)

(Megjelenés előtt el kell fogadni egy adminisztrátornak!)