Beiratkozás

Bejelentkezés

Erdély 2014

Erdélyi kalandozásaink

A tanév lezárása után iskolánk hetedik évfolyamos diákjai kiegészülve pár nyolcadikossal és 5 kísérő tanárral június 22-én buszra szállt, hogy a Határtalanul c. projekt keretén belül 7 éjszakát és közel 2000 km-t megtéve megismerje Erdélyt. Amikor reggel 7-kor elhagytuk az iskolát és a várost, még nem sejtettük, hogy mennyi élményben lesz részünk utunk során!

Első célunk Kolozsvár volt. Megcsodáltuk Mátyás király lovasszobrát, megtekintettük a Szent Mihály templomot, majd folytattuk utazásunkat Marosvásárhelyre, ahol a Kultúrpalota díszes épülete várt ránk. A nap zárásaként megérkeztünk szállásunkra, az 1287 méteren fekvő Bucsin-tetőre. A Kis-Küküllő forrása melletti, fenyőfőkkal körülölelt festői táj látványa fogadott minket, amikor utunkra indultunk, vagy épp megérkeztünk.

A következő napokban meglátogattunk Csíksomlyót és Csíkszeredát, Korondon betekintést nyertünk a kerámiakészítés fortélyaiba. Fehéregyházán Petőfi Sándorról, míg Farkaslakán Tamási Áronról emlékeztünk meg. Meglátogattuk Szovátát és Parajdot, ahol lenyűgözőek voltak a hatalmas terek a földfelszín alatt. Számos legendát, érdekes történetet hallottunk a Szent Anna-tó, vagy a Mohos-tőzegláp keletkezéséről, és megtapasztaltuk a Torjai Büdös-barlang jellegzetességeit is. A Gyilkos-tó keletkezésének legendája, majd látványa és a Békás-szorosban tett séta szintén olyan élmény volt, amely nem mindennapi. A Nagyváradon tett esti városnézés is nagyon jó hangulatban telt.

Az otthonunktól távol töltött napok közül kiemelkedik az, amely során ellátogattunk Gyergyóremetére. A polgármester kedves köszöntője után a egy barátságos focimeccs következett, majd rövid műsorral örvendeztettük meg egymást. A szeretetteljes közeg, és a barátságos fogadtatás mind-mind azt suggalta, hogy bár több száz kilométer választ el minket egymástól, mégis itthon vagyunk  és visszavárnak minket! A székelyek összetartása nyelvük és kultúrájuk iránt érzett elkötelezett hitük példaértékű lehet számunkra is.kepkivagas

A közösen eltöltött egy hét során rengeteg helyszínen jártunk, sokat utaztunk, de a megszerzett élmények, az emberektől kapott sok kedvesség, mosoly mindenkit kárpótolnak az esetleges fáradalmakért.

Palkó László

Hozzászólás (bejelentkezés szükséges!)

(Megjelenés előtt el kell fogadni egy adminisztrátornak!)