VESZPRÉMI TANKERÜLETI KÖZPONT 

GEOMATECH – Interaktív, digitális természettudományi feladat- és tananyagrendszer

Tislerné Ferencz Anett

 

Digitális eszközök használata a fizika tanítása során

Fizika órákon az IKT eszközök használata nagy segítséget nyújt az új ismeretek megértéséhez és a szemléltetéshez. Az interaktív kijelzőn sok olyan kísérletet megnézünk, melyek elvégzésére tantermi keretek között nincs lehetőségünk.

Nyolcadikosokkal virtuális áramköröket készítettünk, ahol megfigyeltük a soros és párhuzamos kapcsolások jellemzőit.

A gyerekeket nagyon motiválta, hogy ők is összeállíthatták ezeket az áramköröket.

A tanulók jobban figyelnek, szívesebben dolgoznak, ha ezt önállóan tehetik. Erre nyújtanak jó lehetőséget tabletjeink. A tableteken használjuk az „okosdoboz” játékait, ahol mindig lehet találni tananyaghoz tartozó feladatokat.

Nagy népszerűségnek örvendenek azok a tanórák, amikor kahoot kvíz vetélkedő formájában mérik össze tudásukat az osztály tanulói.

Ezeket az IKT eszközöket szívesen használom a tanórákon, mert segítségével a gyerekek könnyebben, hatékonyabban elsajátítják a fizika  tantárgyhoz kapcsolódó ismereteket.