Spanyol szakkör
Spanyol szakkör
A spanyol nyelv oktatásának célja összetett. Egyrészről praktikus, hasznos célként törekszik arra, hogy a tanuló hallás és olvasás útján egy másik nyelvet megértsen, és hogy folyékonyan fejezze ki magát. Továbbá célja bemutatni a diákoknak a spanyol nyelven beszélő népek karakterét, szokásait, kultúráját, földrajzát, történelmét.
A spanyol szakkör ebben a tanévben több csoportban kezdi meg munkáját: a 2., 3., 4., 5. és 7. évfolyamon.
A gyermekek megismerkednek egy sor tevékenységgel, párbeszéddel (üdvözlés, mindennapi helyzetekben használt kérdések és válaszok), versekkel, mondókákkal, kiszámolós játékokkal, dalokkal, játékokkal, melyek a nyelv világába repítik őket anélkül, hogy fordításra vagy magyarázatra lenne szükség.
A 4. osztály végére a gyermekek szókincse tartalmazza a ruházat elemeit, a mindennapi otthoni és iskolai élet tevékenységeit leíró kifejezéseket, az osztályterem és az otthon tárgyait, a színeket, a napszakokat, a hét napjait, hónapokat, évszakokat, tipikus időjárási kifejezéseket, ismerős foglalkozásokat, (hogy hogyan űzik ezeket), növényeket, állatokat stb. Képesek alapvető kérdéseket feltenni és megválaszolni a fent felsorolt szókincs segítségével. Füzetmunkára a szóbeliség miatt nincs szükség, de a gyerekeknek lehet olyan füzete, amelyben a tanult dalokat, verseket lerajzolják, esetleg néhány szót leírnak.
A felső tagozatos osztályokban részben a már feldolgozott témakörök szóanyagának, ismeretének bővítése, részben új témakörök feldolgozása történik a nyelvtani ismeretek gazdagítása mellett.
Halmayné Badacsonyi Márta
Hozzászólás (bejelentkezés szükséges!)
(Megjelenés előtt el kell fogadni egy adminisztrátornak!)