Beiratkozás
Látogatók
Felhasználó: > 1 vendég1 robot
Statisztika
2011. márciusa óta Ön a látogató számláló
látogatónk!

Látogatottsági adatok
Bejelentkezés

Europe Code Week – Beszámoló

EU CODE WEEK beszámoló 2021

Iskolánk szerencsés helyzetben van mert az innovatív vezetőségnek köszönhetően iskolánkban van EV3 lego robot és 3D nyomtató is. Amit tanórán is használhatunk.
A CODE WEEK-re így több lehetőség nyílik a projektek megvalósítására. Az idén sok programot terveztünk és már majdnem mindegyiket megvalósítottuk. Két projekt van vissza, de ez az EU CODE WEEK oldalon is látható.

Az én kedvenc állatom

Az állatok Világnapja alkalmából iskolánk házi versenyt szervez különböző kategóriában.
Az infósok videót készítenek erre az alkalomra, melynek hossza két perc maximum, ahol bemutatják kedvenceiket. közel 50 pályamunka érkezett a versenyre.

Digitális ismeretszerzés

Az EU Code WEEk ráhangolódás keretében Győrben tettünk látogatás a Robotika területére, ahol különböző platformon próbálhatták ki a tanulók programozói tudásukat. E mellet új innovatív eszközökkel is megismerkedhettek.

A RoboMind program megismerése után térkép verseny. Ki tud több pályát teljesíteni 20 perc alatt. 5-8 osztály sajátította el a programot.

Repülőgép modell-3D nyomtatás és szkenner

Október 6. A Dózsavárosi könyvtárba látogattunk a felső évfolyamosokkal, ahol a különböző típusú repülőmodellek mellett megnézhettük, hogy hogyan működik a 3D nyomtatás, valamint meglepetésként egy 3D szkenner bemutatót  is láthattunk és kipróbálhatunk. Külön élmény volt, hogy kipróbálhatunk egy olyan szemüveget, amelynek segítségével lehetett a repülő modellt irányítani.

 

Programozás 3D-ben a TinkerCad felületén, ahol egyszerűen programozhatunk. Az elkészült programozási munkát menthetjük griffként is. Így a munkánk megmarad mozgó képként, sőt készíthetünk meglepetéseket is. Az elkészült munkánkat ki is nyomtathatjuk 3d nyomtatóval. Készítettünk: poharat, virágot és alakzattal egybekötött szöveget.

A RoboMind két nyelvű programozási felületet kínál annak, aki ki szeretné próbálni tudását ezen a felületen. Beépített pályájának köszönhetően, a kitalált pálya feladatokat le is tudjuk programozni (természetesen olyan nyelven amit mi szeretnénk. Lehetőség van arra is, hogy a már megírt programot fordítsuk le pl.: magyarról -angolra vagy fordítva.
Elve hasonló a logo programozási felülethez, de mégis más. Ebből is rendeztünk egy versenyt: ki hány pályát tud programozni óra végére.

Scratch programozás:
Vízivilág- állatok versenye. Szuper macska története, gondoltam egy számot.

A vízi világ állatai versenyt rendeznek, ki az ügyesebb. Szupermacska pedig megtisztítja a várost, az erdőt és  a folyót a szennyeződésektől. A tanár elmondja, hogy gondol egy számra 1 és 10 között, a tanulónak pedig ki kell találni, hogy melyikre gondolt. A beviteli mező segítségével megad egy értéket, amelyre a tanár visszajelzést ad, melyet négy kategóriába sorolhatunk: A bevitt érték helytelen! (nem 1 és 10 közötti a beírt szám).
A tippelt szám kisebb a gondoltnál. A tippelt szám nagyobb a gondoltnál. Helyes az eredmény! (Program vége). Ötször próbálkozhat és használjon hangokat.
A feladathoz készítsenek hátteret és megfelelő szereplőket.

Bee-Bot robot méhecske: Szeretjük az állatokat

Órai projekt munka csoportban. Két feladat van az órán:  A tanulók programozzák a méhecskét a szönyegen elhelyezett képeknek megfelelően. A méhecske ruhát és hátizsákot kapott. A hátizsákban igaz, hamis állítások. A feladat: a kiinduló ponttól programozzák a robotot a tanulók. A képhez érve, felveszik és a hátulján található állításról eldöntik, hogy igaz vagy hamis. A katica zsákjából előveszik és a képre helyezik állításukat. A pálya körbejárása után ellenőrzik a feladatokat. A másik csoport elméletben programoz egy feladat lap segítségével. A feladatlapon párban szerepelnek az állatok és párosítani kell őket. Minden üres négyzetet be kell járni, de nem keresztezhetik egymást a vonalak.

Lego robot programozás: Kik használnak villogó fényt

Feladat: Csoportokban, mindenki ki választ egy segítséget nyújtó szerv autóját, amit megrajzol és a lego robotra erősítik.  Megírják a villogó programot és kitalálnak egy történetet, hogyan és miben nyújtanak segítséget. A villogó programot ennek megfelelően bővítik

Lego robot programozás: vonalkövetés. A kihívás napja

Feladat: A vonalkövető programot írjuk meg a lego robotra. Építünk egy olyan pályát ami párhuzamosan fut. Egyikre felragasztjuk a fekete színt, a másikon pedig a tanulók írányitják a robotot tableten. Az a győztes aki előbb ér a zsákhoz (a zsákban édesség). A győztes a zsákból választhat jutalmat.

Mire jó a szófelhő?

A szófelhő egy játékos program, melyben a gyerekek kiélhetik fantáziájukat. Sokszor használom az óráimon. Leginkább arra, hogy az órán tanultakat játékos formában sajátítsák el a tanulók. De most a véleményükre voltam kíváncsi az EU CODE WEEk-el kapcsolatban. A legtöbben ezeket a szavakat írták: játék , program, szórakozás, tanulás.

Scratch programozás: így tanítsd az osztálytársaid

A 2021-10-21-én informatika órát tanulók tartják. A 6. osztályból két tanuló vállalta, hogy bemutatja, hogy hogyan készítsünk egy scratch történetet. A történetek szorosan kapcsolódnak az ökoiskola cím megújításához. Óvjuk, védjük környezetünk és ne szemeteljünk. Szeretem az ilyen órákat, mert ez által látom igazán mit tudtam átadni a tanulóimnak.

Okos eszközt okosan: animáció készítés

A feladat az őszi szünetre szól. Több részből álló munkát kaptak a tanulók az EU CODE WEEK utolsó feladatához. A feladatot a telefonjukkal kell megoldani. Kinek milyen telefonja van, ahhoz kell a Google Play áruházból illetve az apple store- ból letölteni a STOP MOTION alkalmazást. Ebben kell animációt készíteni, melynek időtartama 30-60 másodperc lehet. Az animáció témája szabadon választott és a figurák is bármilyen tipusuak lehetnek. Használhatnak: gumicukrot, plüss állatokat, sticky figurákat, de legot is használhatnak. Az elkészült munkát a saját drive- ra kell letölteni, majd emailben elküldeni a ravaszne.ildi@gmail.com címre.

Határtalanul! Én így láttam!

Az EU CODE WEEK első hetében a nyolcadikos tanulók Határtalanul program keretében Erdélybe utaztak, hogy ne maradjanak ki a programból, azt a feladatot kapták, hogy készítsenek egy két perces filmet az Erdélyi útjáról. Nagyon érdekes volt látni a szemszögüket, nézőpontjukat.Mindenkit más ragadott meg  az út során Erdély szépségeiből. Az elkészült munkát a saját drive- ra kell letölteni, majd emailben elküldeni a ravaszne.ildi@gmail.com címre.

A projektekről film készül, melyeket folyamatosan töltünk fel az iskola honlapjára. De a Digitális Pedagógiai Tanári Fórum Facebook oldalára is feltöltöttem néhányat.

Szülők is segítenek

Mindig ingyenes programokkal oldjuk meg a tananyagok. A telepítő fájlokat hazaküldöm pendriveon, de órán bemutatom, hogy kell telepíteni, aki nem tudja önállóan megoldani szülői segítséget vesz igénybe. A programozásról a tanulók által ismerkednek meg a szülők, de az iskola honlapjáról is tájékozódhatnak. A szülőkkel szoros a kapcsolatunk, ha nem értenek valamit, általában emailban közlik problémájukat. Van olyan család akinek van 3d nyomtatójuk és a tanulók otthon is nyomtathatnak. Szívesen segítenek gyermeküknek a feladatok megoldásában.

EV3 lego robot programozás, ahol négyzet, háromszög útvonalon ment a robot .  A robot vezérlő színben villogtatása, ütközés érzékelő programokat írtunk. A vonalvetető programmal pedig előkészítettük a kihívás napjának egyik részét is.  A kihívás napján egy vonalvezetésre  programozott robot és a tanulók versenye egy  megadott pályán. A tanulók tableten irányítják a robotjukat.   3d alakzatok készítése TinkerCad programmal: beépített alakzatok, szabadkézi rajz készítése, saját alakzat létrehozása, nyomtatása. A család és a szeretet témája volt a 3d programozásnak, melyben elkészítettünk egy családi ebédet, mely után a robot porszívó takarít és virágokat szöveggel melyekből griffet készítettünk.  Egy verseny keretében pedig scrathben programoztunk, ahol egy labirintus jelképezte a számítógépet. A feladat, hogy

beprogramozzuk  a vírusirtót, hogy elpusztítsa a vírusokat, majd felszabadítsa a számítógépet! Különféle előírások alapján.  3d kiállításhoz járultunk hozzá elkészített ablakzatainkkal. Nyílt órát tartunk az elkészült projektünkből a Reguly, a Deák és a Lovassy iskoláknak videó konferencia keretében. A projekteket kis létszámú csoportokban oldottuk meg a korona vírus miatt. Minden eseményről videó készült, melyet megtekinthetnek az iskola honlapján.

Hozzászólás (bejelentkezés szükséges!)

(Megjelenés előtt el kell fogadni egy adminisztrátornak!)

Spacebuzz
Europe Code Week
Pályázatok
Képek gyüjteménye
Arhívum