Beiratkozás

Bejelentkezés

Erdély 2021

received_2666898020284651

” Amikor kimondom ezt a szót, hogy “Erdély”, ebben benne van minden: a szívem, a lelkem, az agysejtjeim molekulái, mindaz, ami voltam, vagyok és leszek, tulipános bölcsőmtől a kopjafáig. Véremben van. Minden írásommal, minden beszédemmel, mindig és mindenütt Erdélyért harcoltam. Azért az Erdélyért, melyről tudom, hogy már nem lehet az enyém soha, de még lehet azoké, akik ott maradtak, szenvedtek és hűséggel kitartottak minden gyötrés, megpróbáltatás ellenére is. Minden maradék erőmmel, igyekezetemmel azért küzdök még ma is, hogy Erdély újra az legyen, ami volt: három szabad nép hazája, az Isten és ember előtti egyenlőség, a tisztesség és az emberszeretet földje…”  (Wass Albert)

2021.szeptember 26-tól október 1-ig a Dózsa iskola 8. osztályos tanulói Határtalanul pályázat keretében Erdélybe utaztak tanulmányi kirándulásra. A program szakmai vezetője Bokor Zsuzsanna tanárnő volt, a pályázati háttérmunkát Kis Attila igazgató helyettes végezte. A csoporttal tartott még Lenkei Judit, igazgató helyettes és a három osztályfőnök: Kisné Hudák Katalin, Rácsai Róbert és Horváth Miklós.

Az út során a főbb állomások Kolozsvár, Székelyudvarhely, Marosvásárhely, Szováta és Nagyvárad voltak. A csoport megcsodálta a Király-hágót, a monumentális tordai sóbányát, körbe sétáltuk a szovátai Medve tavat, gyalog végig sétáltunk a Békás-szoroson, ellátogattunk Csíksomlyóra. Számtalan kulturális, történelmi és irodalmi emlékhelyet kerestünk fel, ahol elhelyeztük koszorúinkat: Kolozsvár – Mátyás király szülőháza, Körösfő – Vasvári emlékmű, Székelyudvarhely – szoborpark, Szelykefürdő – Orbán Balázs síremléke, Farkaslaka – Tamási Áron emlékhely és a Trianoni emlékmű, Nagyszalonta – Arany János emlékhely, hogy csak a legfontosabbakat említsük.

1850 km, 4 szállás, finom ételek, gyönyörű tájak, számtalan felejthetetlen emlék. Székelyföld varázsa, az itt élő magyarok vendégszeretete és kedvessége örök emlék marad mindenki számára. Utunk során ellátogattunk testvériskolánkba is, a gyergyóditrói Siklódi Lőrinc Általános Iskolába, majd a bazilikában közösen elénekeltük a magyar és a székely himnuszt. Felemelő élmény volt megélni a pillanatot, amikor egyik diákunk orgonálhatott ebben a gyönyörű templomban.

Utazásunk megható pillanata volt, amikor átadtuk adományainkat a Gyergyóremetén működő, és Böjte Csaba oltalma alatt álló napköziotthonnak. Ruha- és iskolaszer adományokat vittünk a nehéz sorsú gyermekeknek, akik végtelen kitörő örömmel fogadtak bennünket, és ujjongva bontották az ajándékokat.

Végezetül néhány gondolat az útról nyolcadikosainktól:

„Amikor még csak terveztük az utat, fogalmunk sem volt róla, hogy ilyen különleges és felejthetetlen hetünk lesz.”

„Kedvencem a Békás-szoros volt, mert én még sohasem láttam ilyen közelről ilyen hatalmas és gyönyörű hegyeket.”

„Az út során sok-sok érdekességet tudtunk meg Erdélyről Zsuzsa nénitől és az osztály tagjaitól, akik felkészültek a látványosságokból.”

Az Erdélyben készült fényképek ide kattintva megtekinthetők

Megvalósult Magyarország Kormányának támogatásával!

hatartalanul21

Hozzászólás (bejelentkezés szükséges!)

(Megjelenés előtt el kell fogadni egy adminisztrátornak!)