Beiratkozás

Bejelentkezés

Erdélyben kirándult a 6.c és 7.c

hatartalanul2019

Határtalanul pályázat keretében 2019. június 4-8. között a 6.c és a 7.c osztály 34 tanulója indult Erdélybe, hogy a határon túli tájak szépségét, értékeit megismerje.

A körösfői négyfiatornyas református templomban megnéztük a gyönyörűen faragott szószéket és a díszítésre használt varrottasokat, majd koszorút helyeztünk el a 48-as kopjafánál.

Kolozsváron Mátyás szülőházát néztük meg, ahol Mátyás királyról tudhattunk meg érdekességeket.

Nagy élményt jelentett a tordai sóbánya meglátogatása, ahol 13 emelet mélyen megízlelhettük a sót és óriáskerekezhettünk is.

Farkaslakán a trianoni emlékműnél koszorúztunk, ott volt időnk egy kis vásárlásra is.

Csíksomlyón a Barátok feredőjét látogattuk meg, és megkóstoltuk a borvizet! Ezek után megnéztük a Kegytemplomot, majd a Békás – szoros felé indultunk, útba ejtve a Gyilkos – tavat is.

A kirándulás után a ditrói testvériskola focicsapata várt bennünket egy barátságos mérkőzésre. Az izgalmakban nagyon elfáradva megtekintettük az Erdő Házát, amely Erdély élővilágát mutatja be.

Másnap reggel Szovátára indultunk, ahol körbesétáltuk a különleges Medve tavat.

Este városismereti sétát tettünk Nagyváradon.

Kirándulásunk utolsó állomása Nagyszalonta volt, ahol a Csonkatoronyban egy Arany Jánoshoz kapcsolódó interaktív kiállítást jártunk végig.

Az erdélyi táj szépségei, az általunk meglátogatott települések kulturális értékei, az erdélyi emberek kedvessége, vendégszeretete örök élmény marad számunkra!

„ Azért vagyunk a világon, hogy valahol otthon legyünk benne.” (Tamási Áron)

Otthon voltunk!

Horog Zsuzsanna és Bojnéczné Ficzere Judit

Az erdélyi utazásról készült videó ide kattintva elérhető

Hozzászólás (bejelentkezés szükséges!)

(Megjelenés előtt el kell fogadni egy adminisztrátornak!)