Beiratkozás

Látogatottsági adatok
Bejelentkezés

Ausztriai nyelvi tábor Obervellachban

2019. május 26-31. között iskolánk 5.a és 5.b osztályos tanulói indultak el kalandos felfedező útra a nyelvtanulás birodalmába.

Délelőtt német nyelvórákon mélyítették el tudásukat a helyi iskola tanárainak segítségével. Három csoportban folytak a foglalkozások.

Tanítás után kommunikációs gyakorlatok következtek. A kijelölt feladatok megoldásához igénybe kellett venniük a helyi lakosság segítségét is. Anyanyelvi környezetben gyakorlatra szert tenni azért jó, mert élőben, természetes körülmények között tapasztalják meg a gyerekek a nyelvtudás fontosságát.

Az ország kultúrájának, szokásainak és környezetének megismerése is fontos, ezt szolgálták a délutáni programok.

Hétfőn Bad Bleibergbe kirándultunk, ahol az egykori bányát tekintettük meg. Landkornban mókás volt a majomvilág, ahol az állatok szabadon élnek.

Kedden Spittalban megnéztük a Helytörténeti Múzeum gyűjteményét.

Egykori gyerekjátékok, régi iskola, iskolai eszközök, különböző  foglalkozások, a hegyimentés eszközei, lakások berendezési tárgyai elevenedtek meg. Majd elutaztunk Gmündbe, jártunk a Porsche Múzeumban, végül ellátogattunk a Grossglockner lábánál fekvő festői kisvárosba, Heiligenblutba.

Szerdán a Hohe Tauern Nemzeti Park látógatóközpontjában (egykori Bioshaus) megismerkedtünk a környék növény és állatvilágával, a környezetvédelem feladataival.

A gyerekek vezetés után önállóan végezhettek mikroszkópos vizsgálatokat, tehenet fejtek, filmet tekinthettek meg. Utána sajnos csak rövid túrát tudtunk tenni a nemzetiparkban, mert szakadt az eső.

Csütörtökön megcsodáltuk a hegyek világát. Bad Kleinkirchheimben a Brunach felvonópályán felmentünk egy 1908 méteres csúcsra, ahol friss hó esett.

Különleges élmény volt a májusi hógolyózás. Utána a Feld am See-i állatparkba látogattunk.

Itt a helyben tartott állatokat megsimogathatták, de érdekes volt a 3 szintes múzeum is. A vizek élővilága mellett „ellátogattunk” Kanadába és Afrikába is.

Pénteken  hazafelé megnéztük a világ híres épületeit, a klagenfurti Minimundusban, és járunk a hüllő-állatkertben is.

A programot a Bethlen Gábor Alapkezelő Zrt. támogatta.

Dr. Kovácsné Balázs Tünde programszervező

Az Ausztriában készült fényképek ide kattintva megtekinthetők

Hozzászólás (bejelentkezés szükséges!)

(Megjelenés előtt el kell fogadni egy adminisztrátornak!)