Beiratkozás

Látogatottsági adatok
Bejelentkezés

Újra Határtalanul!

Iskolánk 41 tanulója május végén Erdélybe utazott.  A Határtalanul – pályázat keretében töltöttünk néhány felejthetetlen napot a székely községben, testvériskolánk településén, Gyergyóditróban.

Gyergyóditró Székelyföld szívében található, a Gyergyói-medence második legnagyobb, s egyben egyik legrégebbi települése. Innen indultunk mindennap csillagtúra-szerű kirándulásainkra, hogy bejárjuk és minél alaposabban megismerjük Erdély nevezetességeit.

Voltunk Bánffyhunyadon, Körösfőn, Kolozsváron és Csíksomlyón. Elámultunk a tordai sóbánya monumentális méretein, a Békás-szoros sziklafalainak szédítő magasságán.

A Gyilkos-tó is pont olyan, mint a képeken! Fehéregyházán megemlékeztünk Petőfiről, Farkaslakán Tamási Áronról, Nagyszalontán pedig az Arany János Emlékmúzeumot tekintettük meg. Sétáltunk a festői nyaralóhelyen, Szovátán.

A hazafelé út is tartogatott még érdekességet számunkra, hisz az éjszakai fényekben fürdő Nagyvárad is gyönyörű volt!

Programunk szerves része volt a ditrói hetedikesekkel való találkozás, a velük való beszélgetés, ismerkedés. Ezt segítette a Gyergyóditróról szóló játékos vetélkedő és a barátságos focimeccs is, melyeken ditrói – dózsás vegyes csapatok vetélkedtek egymással.

A közös népdaltanulás és az Erdők Házának megtekintése sem maradhatott el ezúttal sem.

6 nap elteltével kissé fáradtan, de nagyszerű élményekkel telve érkeztünk haza, s még sokáig biztosan szívesen emlékszünk vissza közös erdélyi napjainkra.

Bokor Zsuzsanna

Az erdélyi utazásról készült fényképek ide kattintva megtekinthetők

Az erdélyi utazásról készült videó ide pedig kattintva megtekinthető

Hozzászólás (bejelentkezés szükséges!)

(Megjelenés előtt el kell fogadni egy adminisztrátornak!)